tisdag 5 juli 2011

Min ingång till MAKT projektet finns just nu här


Länkt till HBTQ Festival sidan


  
När gay parader går genom städer i alla världsdelar ( där det är möjligt att utan hot och våld kunna genomföra en parad) känner man att man bär normen - för dagen. Det är inte så ofta man får känna på det. Vi förknippar dessa parader med glädje och det är det verkligen.  Kampen om att bli respekterad för den man är kan tyckas vunnen för länge sedan. 
Herregud homosexuella har ju samma i rättigheter som alla andra. I Sverige i alla fall. Eller hur?
Personligen har jag blivit diskriminerad på 2 punkter. Jag tänker anmäla dessa instanser och se vart det leder. Det är hårdvaran och jag får ser vart det leder...
Paralellt jobbar jag med andra tankar ingångar till gestaltning av MAKT. Tittar lite på norm tror jag.
Okey...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar