lördag 1 oktober 2011

som en handledning

Så blev jag handledd. Och tänker därefter.

Om jag ska tänka annorlunda och inte utifrån mig själv som konstnär hur ska jag tänka då? Ska mitt projekt bli en students projekt, ska jag vara någon annan? Nej.
Jag är mig själv och jobbar utifrån en modell som vi använder på BVK. Modellen heter blogg och grupphandledning. Är det inte det som är det jag bör förhålla mig till och det som är annorlunda än annars?
Om jag ska utmana mig för att studenterna ska utmana sig så blir det konstigt. Jag ska väl utmana mig för att jag behöver utmanas i så fall. Alla behöver utmanas.Men måste utmaningen synas i verket? Måste verket bära utmaningen?
Jag kan inte ursäkta mig ur utmaningarna, men min tid är knapp. Jag räknar med ca 3 tillfällen  i oktober då jag kan jobba på PU projektet. Funderar på om jag borde dragit mig ur, funderar på att stanna hemma från Italien v 41 för att jag saknar tiden... Tänker sedan att det får faktiskt landa där det landar och om inte det är själva utmaningen. (?)
Jag går vidare med ROTOR 2 mailat vidare...

2 kommentarer:

  1. På a. svarar handledaren; det är omöjligt.
    På b. Instämmer; alltså nej
    På c. Jo
    På d. Nej. Du sa det ju själv på handledningen; Bloggen och samtalet kan vara
    utmaningen, det som avviker från rutinen, det som utvecklar. Kanske avspeglar det sig i verket/framställningen. Kanske inte. Det märker du ju vid landningen, som sagt. Det finns ju så många varianter krasch-, mag-, bump-, mjuk-, applåderad chater-….mm mm.
    Ner kommer man alltid i aviatikens värld.
    Det finns väl ingen liknande lagbunden garanti i konstens- och projektens värld, men den här perioden av dubier och tidsfrossa i projektet tangerar väl nästan en sådan?
    //säger handledare K (Katti)

    SvaraRadera