onsdag 28 december 2011

utkämpar en strid om förståelse

Dag 2 idag.
Redan dag 1, igår, insåg jag omöjligheten att jobba som jag brukar. Det vill säja ickelinjärt och impuls styrt. Allt gick omintet då jag efter 5 timmar hamnade i en 3 timmar lång rendering och en inte helt smart oläppsynk. Känns inte så bra som ett dags arbete borde kännas.
Genast idag var jag åter i en 30 minuter lång rendering för att jag tog bort ett klipp och la in ett nytt. Alltså jag kan inte FLYTTA klippen i timeline för då måste de renderas om. Det här gäller för de klipp som legat på minneskortet. De klipp från DV.n funkar som vanligt utan rendering, men om jag flyttar ett sådant klipp påverkas de andra klippen som ligger under och då åker jag på en 30 minuters rendering igen. Det kommer inte funka att jobba så här. Jag känner även tidspress och frågan blir alltså: Hur länge kan jag sitta och försöka få läppsynken att bli perfekt? Handlar det om TÅLAMOD eller är jag fel ute när det kommer till: vad ska jag lära mej av det här?
Jag pendlar mellan uppgivenhet, desperation och nya idéer och har idag gjort en översikt hur upplägget av de 2 korta filmerna som jag planerar kan se ut. En struktur så att jag kan hålla mig till det. Åtminstone nu på ruta 1.
Ja det lutar alltså åt 2 filmer. I handledning med K innan jul tonade det upp sej att 2 får det bli. Det känns som en bra idé. De ska vara lika men ändå säja 2 olika saker.
Det vore nice att komma dit hän snart och slippa sitta fast i massa tekniskt strul.
Nu är jag pissigt sur men fan den som ger sej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar