fredag 30 december 2011

genombrott 30.12 kl 13.30

Det var mycket behjälpligt med handledning idag och det är spännande att se och höra hur det går för de andra. 
Efter de 3 timmar handledning då jag fick kräma ur mej in frustration,  desperation och vånda gick jag direkt hem för att lägga ut mitt senaste videoutkast på Vimeo.
Jag hade inte sparat de senaste på filmen eftersom jag mest hoppat runt bland effekterna för att göra något ogenomtänkt, eftersom inget annat funkat hittills. Nu letade jag så efter en gul effekt som jag använt och slängt bort och lyckades då "bränna ut" det svarta till förmån för det vita i klippen med hjälp av en annan effekt. Det blev lite som jag tänkt mej, att det skulle bli mycket vitt-vitt i bilderna.
Helt plötsligt insåg jag då att med den effekten behöver ljud och bild inte stämma ihop eftersom man inte ser att de talar. Då kan jag lyfta ur vissa korta stycken och kanske använda det externa ljudet. Eller inte.
Jag tror också på korta klipp, som hoppar. Det känns mer som makt. Men det är ju möjligt att det går att svärta ner filmen också så att det blir mer motstånd
Jag har ett gammalt DV-band med en inspelning som jag gjorde när det var mycket snö för några årsedan, mest insplelad inifrån min bil på lite olika plaster i GBG, som jag tänkt använda. Bränner jag ut svärtan i de bilderna kan det nog funka bra som bildstöd. Går jag ut och filmar mörker någon dag framöver så har jag ett sådant material att tillgå.
Nu känns maktfilmen mer nära än motståndsfilmen som jag tänkte skulle sänkas ner i ett mörker.
Kanske hamnar jag nu i att det blir en film och inte 2 som jag tidigare talat om.
För filmen klicka på länken under.
makt 2.0

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar