fredag 2 december 2011

Do the right thing



Förra helgens plan att kolla igenom materialet frös inne pga en förkylning som satte sig i huvudet på lördagen. Omöjligt att koncentrera sig helt enkelt. Lite depp var det.
Idag har jag öppnat mina beställda paket med uppgradering av Final cut express 4 och min sprillans nya H4n handy recorder plus riktigt goa Marshall Major. Teknik nördar och pryl dyrkare hör/se upp! Hehe!
Så nu sitter jag med uppgraderingar och maual läsningar. H4n funkar som minneskort läsare. Men vet inte just nu hur. Måste läsa vidare.
Min plan var att lägga över TCvideon och konvertera till användbart format i Final Cut. Men nu funderar jag på att konvertera TS på min hemma dator och lägga över på extern hårddisk. Det måste jag i vilket fall som helst göra med min DV filmkamera som man bara kan ansluta med firewire kontakt. Sådan anslutningar har jag på hemdatorn men inte på jobbdatorn. Inget går liksom bara att direkt att jobba med.(ibland känns det lika svajigt som när man satt med analoga S-VHSer och redigerade det ruta för ruta)
Hur mycket den här jobbdatorn klarar att hantera vet jag inte heller. Den externa hårddisken tyngs av en massa bilder ser det ut som. Ja, då måste man tömma ut det någonstans också. hej å hå!
Nästa steg ur ett tidsperspektiv blir att jag riggar DV kameran mot tv:n och kollar igenom den delen av inspelningen.
Tidskniven mot strupen siktar på att få längre sammanhållen tid i mellandagarna  alltså 26-28 december!! Tills dess siktas på mindre luckor i HDK arbetet och högskolepedagogiken. Det lackar dessutom mot jul och samtiden runt omkring känns som ett skenande tåg. uttröttat och utan kontroll, endast spåret håller kvar en på plats.
Finns det något mer att göra med dessa aktörer som var med på inspelningen. Jag funderar vidare frustrerad av att inte få möjlighet att KONCENTRERA mej tillräckligt. Nu tex ska jag byta däck på bilen sedan hämta M.
Ajöss till nästa gång

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar