torsdag 5 januari 2012

lösa delar som behöver...

Jag blir trött av att lyssna på 1.30 tim samtal om och om igen.
Vad är det jag söker?
Hittar delar av bestämdhet och tyckande, tvekande och bara ord som förmedlar något om man sätter in det i något nytt.
Jag har jobbat random, jag gillar det för att jag då slipper fatta besluten i steg 1. Genom att sedan titta och lyssna på hur det hamnade kan jag då avgöra om det landade på ett ställe där det funkade eller inte. Baksidan med random är att jag kan vara FÖR spontan och missa något. Men jag tror jag och min arbetsmetod kan leva med det. Om det inte kniper. Då söker jag upp det jag behöver
Hur jag vet vad som funkar eller inte är ibland uppenbart och ibland mer diffust. Efter ett tag blir jag också suddig i huvudet och kan inte SE vad som händer.
Nu har jag nått en uppbyggnadsfas som behöver rivas, förändras, kastas omkull. Kanske inte så drastiskt som det låter. Men det behöver justeras. Ny brytpunkt alltså.
exporterade sista utkastet till en .mov som jag lägger här.
makt 3.1
Vill bara tydliggöra att jag är helt medveten om att det hoppar för mycket ibland  har suddigt ljud som både behöver tas ner ställas in och om. Bildernas olika effekter är jag inte helt säker på och ordningen och om något ska bort eller annat in osv.
Det har varit fett med lyx att sitta flera dagar på raken och bara fokusera på just det här. Jag har en sista dag imorgon också sedan hinner jag inte  mer den här vecka. Det känns bra att kommit vidare och hittat något som verkar fungera att bygga vidare på.
På måndag ska jag vara tillbaka på HDK.
Festen är över

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar