fredag 13 januari 2012

städa i ljudet

Kort läges rapport:
Behövde se filmen större så jag kopplade in datorn till TVn. Att ljudet behöver höjas och förbättras blev mycket tydligt när jag använde TVn. Behöver alltså rengöra ljudet och exportera ljudfilen till ett annat program. Ska testa vilket vid nästa tillfälle som jag sitter med arbetet. Kanske Garageband eller cuebase. Cuebase har jag bara jobbat i en gång för mer än 10 år sedan! ja, vi får se hur det går.
Jag har allstå lite ljud korrigeringar kvar och lite, lite mer bild förflyttningar sen tror jag jag stannar där. 4-5 tillfällen framöver har jag kvar där jag kan jobba vidare med främst ljudet då, lägga på mitt namn och fundera på en titel....
Jag hoppas jag får så lite problem som möjligt med att fixa ljudet, annars får jag väl  panik igen kanske. Hujeda mej i så fall!
over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar